DropBox

En väldigt bra hemsida att använda sig av är DropBox.Brevduva
Den fungerar precis som en extern hårddisk fast på nätet. Det kostar ingenting att registrera sig och det tar max en minut att göra det.
Själva hemsidan är superenkel! Precis som en vanlig mapp kan du kopiera, klistra in, klippa ut och ändra bland dina filer, förutom att den här mappen kan du komma åt från vilken dator som helst när du är inloggad på ditt konto.

I mitt fall tänker jag scanna in alla viktiga papper, kopia på pass, försäkringar och allt annat sånt och lägga in här. Ifall oturen nu är frame medans vi är borta så kan jag bara gå in och skriva ut nya.
Inloggningsnamn och lösenord ger jag även till föräldrarna så att de har tillgång till allt ifall det nu verkligen skulle gå illa. Men kryssa alla fingrar för att det inte ska behövas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0