Packlista del 3 - Reseapotek

Ännu en neccesär kommer att behöva följa med. Den här kommer att vara fylld med mer och mindre livsräddare.
Jag har verkligen lagt ner tid och googlat och undersökt vad man bör ha med sig och vad som bara är onödigt och det är en djungel! Jag har i alla fall tagit med allt jag har hittat, skrivit ner det och sen rensat ut så att jag bara har kvar det som jag själv tror kommer att bli nödvändigt. Förmodligen kommer en del saker att försvinna och en del att läggas till men så här ser min lista ut änn så länge i alla fall:

Kompresser
Plåster
Hydrocortisonsalva
Desinfektionsmedel/sårsprit
Elastisk binda
Malariatabletter
Stödstrumpor
Pincett
Tryckförband
Skavsårsskydd
Alvedon
Nässpray
(Stoppande läkemedel vid diarré)
Myggmedel
Smärtslindrande salva
Allergipiller
Nagelklippare
Vätskeersättning

Har jag glömt något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0