Vaccinationer

Det är nästan omöjligt att hitta någon konkret information på vad man bör vaccinera sig mot när man ska åka runt i världen. Våran resa kommer mest tillbringas i Thailand och USA och det jag valt att vaccinera mig mot är:

  • Hepatit A (spruta tas i 2-3 omgångar)
  • Hepatit B (spruta tas i 2-3 omgångar)
  • Kolera (drickvaccin tas i två omgångar)

Enligt min läkare ska jag inte behöva ta med mig några malariapiller eftersom att jag inte planerar att befinna mig på någon farm, risodling, långt ute på landsbyggden eller längs kusten mot Cambodia eller Burma.
Stelkramp och Polio och allt det där fick jag när jag var liten och det varar än.
Självklart ska man prata med sin egen läkare och inte bara rätta sig sfter det här eftersom att behovet är väldigt individuellt men jag antar att det här är basic vaccinationerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0