Visum till Thailand

Det finns flera olika sorters visum. Just till våran resa krävs ett "Tourist Visum" (turist visum) vilket ger mig tillåtelse att stanna i landet i 60dagar istället för 30 som det annars är utan visum.
Det lättaste sättet att ansöka om visum är självklart att bara ta ditt pick och pack och bege dig till en Thailänsk ambassad för att få det gjort på plats.
I mitt fall finns det ingen ambassad i närheten så jag fick lov att göra det per brev.

How to do it:
Det enda du behöver göra är att skicka in lite saker med ett rekomenderat brev till ambassaden/konsulatet och vänta. Det tog ungefär en vecka innan jag fick mitt pass hemskickat igen och ett fint litet intyg fyller nu en hel sida.
Skicka in följande:
*Ett ifyllt och undertecknat formulär som du kan ladda ner och skriva ut från
 hemsidan nedan. Fyll i uppgifter om ankomst- och utresedatum, adress,
 passnummer osv.
*Ditt pass
 Måste vara giltit sex månader efter inresadatumet! Måste även vara helt
 och ha minst en hel sida tom.
*100kr i kontanter
*En kopia på inresebiljetten
*2 nytagna passfoton med din namnteckning på baksidan

Från det att du har fått ditt visum utfärdat har du 90dagar på dig att resa in
i landet.

Här är en LÄNK till det thailändska konsulatet i Göteborg
och här är en LÄNK till den thailändska ambassaden i Stockholm.
(Jag gjorde mitt genom Göteborg)

Det kan verka krångligt men är faktiskt både lätt och väldigt smidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0