ESTA

(Electronic System for Travel Authorization)
Lättare sagt: ansökan om inresetillstånd :)
Detta är något som behövs för att få komma in i USA.
Själva ansökan kan snabbt och smidigt göras över internet och kostar 14$
(ca 100sek).
Det går till största del ut på att de vill försäkra sig om att du inte är kriminell
eller har några smittsamma sjukdomar med dig in i landet.
Alla regler och krav på dig som person står på första sidan - läs dem!
Du blir tvungen att uppge alla dina uppgifter även passuppgifter och betalar smidigt med kort.
För min del tog det ungefär en vecka innan jag fick min ansökning godkänt. Jag fick dock inte någon form av bekräftelse utan loggade själv in på sidan för att titta til ansökningsstatusen och där stod det att det blivit godkänt. Så ett tips är helt klart att logga in då och då och kolla läget.
Själva ESTAansökningen är inte något du behöver ha med dig och visa upp när du anländer till USA.
Jag tänker skriva ut det som en referens till mig själv och ha med i alla fall. För sån är jag.

Ansök här: LÄNK
Sidan är helt på svenska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0