8 Februari - Bangkok

Hej dar hemma.
Det har varit nagra fullproppade dagar har nere. Vi har det varmt och skont. Fick mig en liten verklighets check nar vi gick in pa en restauran med ett par flaktar i taket och tyckte det var hemskt svalt och skont. Sag en termometer som talade om att dar var 28grader inne! Vagar inte ens tanka pa hur varmt det var utanfor.

Just nu befinner vi oss i Bangkok igen. Har ettlyxigt hotell med hissmann och vaskbarare. I eftermiddag bar de dock vidare till Kanchanaburi ett par dagar. Efterat har vi ingen aning...

Vad vi har hunnit med sen sist ar bland annat att bada i ett vattenfall mitt ute i jungeln, kollat in en 40meter lang guldbuddha, spenderat en dag i Thailands gamla huvudstad Ayutthaya, blivit biten av en trollslanda och spanat in Grand Palace bland annat. Vi blev aven strandsatta vid en liten butik mitt ute i ingenstanns i over tre timmar, mitt i natten bland akerbrander och med noll information. Katastrof! Jaja, fram kom vi i alla fall.

Oj vad jag babblar! Vi far horas av en annan dag.
Bildbomb:

Jenny in the jungle
Jenny in the jungle.

Khlong Phlu
Fina vattenfallet Khlong Phlu som man kunde bada i - svinkallt.

Fangar solen
Fint som snus.

Chinatown
Vi bor i Bangkoks Chinatown, pa storsta gatan under kinesiskt nyar...

Wat Po
Lille Wat Po. (ca 40meter)

Stensnubbe
Stensnubbe och jag.

Bangkok
Underbara trafiken i Bagkok. NOT!

Grand Palace
En del av Grand Palace.

Wat Ratcha Burana
Jag och Jonas i Ayutthaya vid Wat Ratcha Burana.

MBK
En av miljoner gangar inne pa MBK shoppingcenter.


Kommentarer
Postat av: Petra Granstedt

Vad trevlig din blogg verkar vara. kommer verkligen att läsa dina poster igen! (: Hoppas du har en spännande dag :)

2011-02-24 @ 00:13:05
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0