15 dagar kvar

Imorgon är det exakt två veckor kvar.
Klockan 15:20 lyfter vårt plan. Fy vad jag längtar.
Första dagen på det nya året idag och sista jobbedagen avklarades igår. Känns skönt. Fick tre extra timmar också och det gjorde absolut ingenting. Katching!
Planeringsmässigt så väntar vi fortfarande bara på tiden. Vi har fixat gratis boende hos en bekant i San Fransisco och har även ett par nätter i New York på väg att klaras upp. Kontakter, kontakter, kontakter.
Matplanering har jag även upptäckt är en daglig planering inför resan. Helst ska kylskåpet och frysen vara tomma när jag åker så nu improviseras det hejvilt. Upptäckte att jag hade fruktansvärt mycket köttfärs av någon anledning så nu är det köttfärssås, crepes, köttbullar, biffar, lådor mm som gäller. Fantasin flödar. Försöker även när jag handlar att bara precis köpa hem det nödvändligaste och inte några stora förpackningar.
Dagen innan avresan tänkte jag dumpa allt jag inte hunnit äta upp hemma hos en kompis som tack för att hon kollar min post medans jag är iväg.

Resa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0