19 januari - Pattaya Thailand

Hejsan hoppsan dar hemma i kylan.
Just nu sitter jag och Jonas och nordar oss pa ett internetcafe i Pattaya. Irriterande att det inte finns nagra a, a eller o pa tangentborden haha!
Har ar klockan nio pa kvallen och hos er ar den val tre pa natten om jag raknat ratt.
Hitintills har resan bara gatt bra. Ett par kladdmoment sa klart men det ingar val i att resa. Vi har spenderat tva dagar i Bangkok och anlande till Pattaya med buss i eftermiddags. Vi hamnade pa ett fint guesthouse med havsutsikt mitt i ett nordiskt omrade. Det kryllar av svenskar har och de flesta restauranger och butiker ar valdigt anpassade efter nordbor. Har tankte vi spendera fem dagar innan vi reser vidare. Det racker nog. Ett par dagar pa stranden, en tur in till city och sjalvklart firandet av Jonas fodelsedag blir perfekt innan vi reser vidare soderut langs kusten och sen upp mot storstaden Kanchanaburi.
Just nu ar det runt 20-25 grader ute. Sitter i linne och kortbyxor utan att frysa. Underbart!

Jag tankte inte sitta har sa lange sa jag lagger bara upp ett par bilder pa vad vi spenderat vara dagar med...

Jonas med en palm
Jonas posar med en palm.

Shoppingcenter
Gigantiskt shoppingcenter mitt i Bangkok.

Thaiboxning
Thaiboxning.

Tempel
Ganska sa stort tempel.

P[ resande fot
Jag pa vag till Pattaya.

Ha det fint sa hors vi nar vi hors. Det blir nog lite knepigare att fa fatt pa en dator med hyffsat snabbt internet och fungerande usb-port i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0