26 Januari - Ko Samet

Da kom man visst till en dator igen. En timme i Jomiten kostade 40baht, har kostar det 100! Inte okej!
I mandags reste vi som sagt vidare. Dagarna har borjat bli mer och mer som en grazon, lordag, onsdag, whatever. Vi tor i alla fall buss till Rayjon och en songthaew (en pickup liknande bil med bankar pa flaket och som kor som galningar!). Darefter akte vi bat ut till on Ko Samet.
Som de optimister vi ar beslutade vi oss for att ga till narmsta stranden fran hamnen och hitta ett hotell. Bra plan, dalig tidspunkt. Solen gassade och det fanns ingen skugga i sikte. En gigantisk vaska pa ryggengjorde det inte battre. Till slut drog vi jackpoten och fick ett hotell 50 meter fran stranden med havsutsikt for inga pengar.
Har snackar vi paradiso! Kritvit sand som ar sa fin att kanslan av att ga i den ar obeskrivlig. Kristallklart gront vatten sa att man kan se ner till sina tar nar man badar. Pa kvallarna dukar de upp hela stranden med laga bord, kuddar och lampor. Dar sitter man och ater middag medan man lyssnar pa livamusik och tittar pa eldakrobater. Som sagt, paradiso!
Jag skulle kunna stanna har i evigheter men vi har bestamt oss for att resa vidare pa fredag, tydligen skall det finnas annu finare oar har omkring!

Jag skulle vilja lagga upp tusentals bilder men internet ar seeegt! Det far antingen bli en annan gang eller sa far ni halla er tills vi kommer hem.

Jonas pausar
Det ar minsann hart och varmt att vara Backpacker.


Stranden pa Ko Samet
Stranden.


Jag i vattnet
Lyckliga jag i havet pa Ko Samet.


Middag pa stranden
Har sitter vi och ater kvallsmat varje kvall.


Jonas och Jag
Jonas och Jag.


Kommentarer
Postat av: Jonathan

shit vad mysigt ni har det..

jag ligger hemma med skithög feber o halsont..

PLUS att danmark vann igår suuuuck!

2011-01-26 @ 17:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0