28 Januari - Koh Chang

Imorse akte vi minsann vidare, det kandes som att det var dags att utforska en ny o. Sagt och gjort sa vi tog bat-minibuss-dubbeldackarbuss-bat igen och sa slutligen en songthaew.
Nu befinner vi oss pa on Koh Chang vid stranden Kai Bae som ligger vid ons sydvastra kust.
Har ar varmt! Klockan ar halv tio och luften ar fortfarande klibbig. Vi har airconditionen pa full sprutt och 31grader pa rummet. Vi har aven en hel massa sma odlor pa vart hotellrum. Inte sa lackert vill jag saga. Men men, man kan val inte begara allt for mycket med tanke pa att vi bara gick in och fragade efter ett rum pa studs. Det ar lite det som ar charmen med att bara resa runt sa har.
Vi har haft offantlig tur med rummen tycker jag, det vi har nu ger vi 450baht per natt for (ca 80kr per person) vilket jag tycker ar helt okej hehe. Vi var aven ute och at nyss, ris med kycklingwook och milkshakes for 35kr for bada!
Det blir spannande att kolla in omgivningarna imorgon nar det blir ljust ute. Tydligen kan man rida pa elefanter inte allt for langt har ifran. Och jag har minsann hittat en billig dykarfirma med svenska guider, sa vi ska nog kunna underhalla oss har ett par dagar.

Welcome
Welcome to Koh Chang.



Gatan
Varan gata.



Berg
Berg precis bakom butikerna.


Jonas pa en bro
Jonas mitt pa en bro.


Kommentarer
Postat av: Tommy Jönsson

Ödlorna kallas för Gekkos. eoo, eooo....

2011-01-28 @ 16:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0