Budget

Det läskigaste och helt klart svåraste med hela resan är utan tvivel budgeten! Eftersom jag aldrig har provat det här förut så har jag ingen som helst aning om hur mycket pengar det behövs eller går på en dag i snitt. Självklart beror det mycket på vart i världen man befinner sig.
Vi satte ett mål på ca 60 000kronor och jobbade sedan andan ur oss själva för att komma upp i den summan på bara fyra månader. I det beloppet skulle allt vara inräknat! Allt från mat, resor och övernattningar till aktiviteter, ryggsäck, hyran där hemma mm.
Största spänningsmomentet är helt klart att se om det går att klara sig på detta. Förhoppningsvis! Annars blir det intressant.

Det finns massor med små avgifter både innan och under resans gång och vi vet ju alla att många bäckar små...
Så här mycket har jag i alla fall lagt ut änn så länge:

Flygbiljetter - 13 270kr
Vaccinationer - 1 150kr
Förbokade hotell - 2 600kr
Greyhound bussbiljett - 2 990kr
Försäkring - 1 770kr
Förbokade aktiviteter - 2 000kr
Väskan - 700kr
Reseapoteket - 400kr
En massa annat smått och gott - ca 400kr
=25 280kr

Wah! Fick själv en liten chock nu när jag såg att jag redan lagt
över 25 000kronor på en resa som jag ännu inte sett skymten av!

Kommentarer
Postat av: Nono

HAH! Omg, har huur kul som helst med att läsa dina resonemang^^ "..annars blir det intressant.." Ehm, ja. det kan vi väl säga att det blir;P hahaha! gud. älskar dig!

2011-01-14 @ 23:28:14
URL: http://noelleinashell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0