Försäkringar och sånt

 

                           Sjuk
De här känner jag är en av de tråkigaste och mest kladdiga delarna med resan. Att hitta en bra försäkring som täcker allt. Efter många om och men har jag så kommit fram till att Gauda har de bästa reseförsäkringarna enligt min mening. De täcker sjukkostnader, akut hemtransport, bagagestöld, överfallsskydd, rättsskygg och har ingen självrisk bland annat. På min resa planerar jag att till exempel dyka och lite annat sånt "farligt" och även de sakerna täcks av Gauda.

Enklast är helt klart att ringa till dem och teckna din försäkring över telefon så blir den exakt som den ska vara, men det går även att göra över internet.
HÄR är deras hemsida med all info och telefonnummer med mera.

Min försäkring:
Jag har självklart min vanliga hemförsäkring, hos Moderna Försäkringar, och så tecknade jag en ungdomsförsäkring Worldwide hos Gauda som tilläggsförsäkring.
Lättare sagt: Min vanliga hemförsäkring gäller som vanligt och allt den inte täcker det täcker Gauda.
Den kostar 28kr/dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0