Sagan om kackerlackan

Igar kvallkom vi hem till hotellrummet lagom trotta vid elva/tiden. Jonas gar in pa toaletten och fixar sina bestyr och kommer sedan ut och talar om att det minsann sitter en kackerlacka uppe i ett horn. Ungefar har flippar jag ut! Sticker in huvudet och upptacker att den lilla insekten ar ca 7cm lang! Jonas hamtar ett glas och forsoker att fanga den men den lilla fulingen ar ackligt snabb! Den kutar over hans hand och mot dorren. Jag befinner mig sjalvklart uppe i sangen bevapnad med en handduk, tyvarr verkar Kackerlackan (som vi nu dopt till Ernst) inte vara radd for handdukar utan kutar bara forbi och satter sit i hornet bakom alla mina saker. Katastrof! Inget ont emot Ernst men jag vill absolut inte ha med mig honom pa resan!
Jonas gjorde annu ett tappert forsok men blev annu en gang overlistad och hade sonder glaset. Ernst sprang under sangen.
Ungefar har slutar sagan. Vi har inga som hellst spar efter Ernst sedan dess. Formobligen ligger han fortfarande och trycker under sangen. Jag kan meddela att det tog ett tag innan jag lyckades somna, fullt medveten om att de bade flyger och klattrat pa vaggar. Men jag antar att det bara ar att vanja sig...

Kommentarer
Postat av: angelica

Hej gumman låter inte kul med en kakerlacka som husdjur. hoppas ni har det bra själv är det kallt och kämpigt här hemma men som tur är ingen ny snö i sikte. :) Miss you ta hand om er Kramm massor

2011-01-23 @ 11:32:01
Postat av: Jonathan

fy faen jag hade dött :D

ikväll är det handbollsmatch Sverige-Danmark :D

2011-01-25 @ 15:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0