7 mars - Kuala Lumpur

Nu har det minsann hant grajer. Forst och framst sa har vi bytt land till Malaysia och befinner oss just nu i Kuala Lumpur. Vi har upplevt monsunregn ungefar en halvtimme varje dag. Himmelen oppnar sig och det blixtrar och askar som jag aldrig sett pa maken.
Den har staden ar ett shoppingparadis! Om anda budgeten var storre och ryggsacken enorm. Jag har kopt mig ett par hogklackat (lugn Veronika, det ar de forsta) for 160kr! Det skar i hjartat att inte kunna frakta hem alla guldklimpar man hittat.
Igar besokte vi Berjaga Times Square som ar Malaysias storsta byggnad och det 13e storsta shoppingcentert i hela varlden. Sjalva centert var 13 vaningar och langst upp lag ett tivoli med uppskjut och bergochdalbana med loop bland annat, inomhus! Galet!
Jag har aven utmanat min hojdskrack, igen, med att aka upp i det 421meter hoga Kuala Lumpur Tower. Utsikten var fantastisk och det gick mycket battre den har gangen an sist i Bangkok dar benen strejkade.
Idag tog vi en utflykt till Batu Caves. Man fick ga upp for ca200 trappsteg och parera mellan hungriga apor som garna ville ner i min vaska. Val uppe kom man in i en enorm grotta med oppning i taket sa att solen sken in. Mycket vackert! Tanken var sen att ta en promenad i parken men det ar sa galet varmt att vi gav upp efter en timme. Linne och shorts ar pa tok for mycket klader har.
Imorgon ska vi upp och ga pa bron mellan Petrona Towers och sen kolla in ett par shoppingcenter till.
Pa onsdag lamnar vi Asien och intar USA. Bade sorgligt och skont. Snart kommer jag for soren hem igen! Bade sorgligt och skont det ocksa. Har massor att langta hem till och kanner mig helt redo for det kapittlet.

Frustrerande! Den har datorn vill inte kanna igen min kamera sa det blir inga bilder. Attans. Snacka om att det kommer att bli en bildbomb nasta gang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0