Egypten jan 2010

Hurghada 21–28 Januari 2010
Morfar fyllde 65år och bjöd hela släkten på en veckas semester i Egypten.
Mormor och Morfar + 4 barn + 3 respektive + 10 barnbarn och så Collin så klart. Allt som allt var vi 20personer.
Vi bodde på ett hotell som hette Siva Grand Beach. All inclusive och mycket fint. Två minuter till havet, stor buffé två gånger om dagen och en bar som serverade nyfriterade minimunkar hela eftermiddagen vid poolen.
Jag och min fyra år yngre kusin Jeanette delade rum.
Dagarna spenderades självklart på stranden men även på shoppinggatan utanför. Vi åkte in en sväng till kaotiska Downtown men höll oss annars mest på hotellområdet. Två av dagarna tillbringades ute till havs på Captain Magged III och det var här jag tog mitt dykarcertifikat!
På Morfars födelsedag hyrde vi en stor båt och åkte ut på Röda havet för snorkling och fiske. På kvällen överraskade vi med långbord, champagne och tårta.

HotelletPoolenDykning
DowntownMorfar 65Stranden
BåtenSnorklingGågatan
                           Havet
Bästa: Helt klart dykningen! Som att simma i ett stort akvarie.
Sämsta: Alla jobbiga försäljare. Man kan inte gå tio meter utanför hotellområdet förrän de är där och rycker i en.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0