London feb 2010

London 9–16 Februari 2010
Jag tog en vecka i Englands huvudstad London och hälsade på nono som för tillfället bodde där.
Vi fikade på älskade Starbucks varenda dag, shoppade i massor och såg en hel säsong av "How I met your mother" i sträck. (Inte så typiskt London jag vet, men vissa dagar rullade vi ner gardinerna, bunkrade upp med snacks och slappade i sängen hela dagen)
Vi firade Alla hjärtans dag med att gå på en biograf långt ute i ödemarken och såg "Valentines day". För att hitta dit gick vi till och med vilse och hamnade mitt in i det mest engelska du kan tänka dig: En liten pub mitt ute i ingenstanns fylld med skålande män i fotbollströjor som sjunger och vrålar till en fotbollsmatch som visas på ett flertal tvskärmar. En äldre dam i baren skänker öl och har den bredaste dialekten jag någonsin hört. In kommer vi -
- Finn två fel! Haha! Vi avslutade dagen pizza inne på Pizzahut.

          ShoppingStarbucksStarbucks
OxfordstreetAlla hjärtans dagPizzahut
Piccadilly CircusLandsbyggdI tunnelbanan

Bästa: Shoppingen! London har shopping i världsklass och priserna är helt överkomliga.
Sämsta: Trängseln på tunnelbanan. Ibland blir man bara tvungen att vänta på nästa tåg eftersom att det förra var helt proppat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0